Problem z...

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: Problem z...

Post autor: Mfunf » wt gru 02, 2008 01:28

Ok,
Wklady do przodu:

Z gorna nakretka M12 Koni sport regulowane numer 1157 ( auta do jakos pierwszej polowy 90 roku)
Z gorna nakretka M14 Koni sport regulowane muner 1224
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Koki » wt gru 02, 2008 11:00

Mfunf pisze:Panowie, dlaczego mowicie ze nasze auta maja nivo? bo przeciez u nas nie ma miechow tylko 2 "bombki":) podcisnieniowe .

A czemu chcesz wywalic SLS z tylu? i w jakim stanie sa twoje tylne amory (znaczy sie czy bardzo ciekna) bo jesli nie to jest szansa je uratowac poprzez wymiane tak zwanych bomb!:)
A jesli juz wybiezrzsz ta druga droge to poszperam troche i Ci podesle numery amorow itd: jak wyeliminowac SLS latwym sposobem:)
Nivo czyli inaczej SLS czyli Self Leveling Suspension - jedno i to samo.
Jeśli chodzi o Mkę to faktycznie można spróbować wymienić tylko ' gruszki" - akumulatory ciśnienia od tylnich amorów, a z przodu wymienić wkłady.
Jeśli chodzi o wyeliminowanie Nivo ( SLS ) to nie jest to prosta sprawa, oprócz wymiany kolumn amortyzatora na inne ( najlepiej 540i - podobna waga co M5 ) należy jeszcze wymienić popmpę wspomagania ! Wspomniane Nivo jest zasilane przez wspomaganie, niektórzy próbują zaślepiać rurki idące od pompy na tył do gruszek , ale to kiepskie rozwiązanie bo przy wysokich predkościach czy dużym kręceniu kierą potrafi ' wysadzić " przewody .
Najlepiej zmienić pompę na inną , postaram się trochę poszperać z jakiego e34 lub e32.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Venom » wt gru 02, 2008 14:40

W temacie zawieszen...
Z tanszych kompletnych zestawow mozna dostac FK HighSport i FK KoenigSport w miare niskiej cenie. Nie mowie ze jest to super zawieszenie ani tez go nie polecam [bo nie wiem jak sie zachowuje] ale w kazdym razie zawsze jest to jakas alternatywa. Poczytaj sobie na stronie jakie sa ceny i szczegoly dotyczace budowy oraz cen :)

http://www.fk-automotive.de

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » śr gru 03, 2008 02:27

Dziękuje za rozkodowanie VIN.
Mam kilka pytań - co oznaczają poszczególne kody wypasu
- Transmision HECK
- 655 BMW BAVARIA C BUSINESS
- 528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) jak to działa?


Koki i Mfunf, jestem jak najbardziej daleki od pozbywania się nivo zwane dalej "SLS". Pytałem, bo przód jest dupiasty, natomiast tył jako tako się trzyma i chciałem dzięki waszej pomocy przywrócić zawieszeniu dawna sprawność. Nie planuje zmieniać niczego w tym aucie, chcę pozostawić w pełnym oryginale.

Z gorna nakretka M12 Koni sport regulowane numer 1157 ( auta do jakos pierwszej polowy 90 roku)
Z gorna nakretka M14 Koni sport regulowane muner 1224
Mfunf, czy znasz przybliżoną kwotę za szt.?


Venom, dzięki sprawdze.

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: Problem z...

Post autor: Mfunf » śr gru 03, 2008 08:17

Tu w stanach sa po 195$ za sztuke
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Marcin_Os » śr gru 03, 2008 23:46

Kudłaty pisze:Dziękuje za rozkodowanie VIN.
Mam kilka pytań - co oznaczają poszczególne kody wypasu
- Transmision HECK
- 655 BMW BAVARIA C BUSINESS
- 528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) jak to działa?
- Transmision HECK
- 655 BMW BAVARIA C BUSINESS
- 528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)

Napęd - tył
Radio (typ)
automatyczny obieg recyrkulacji powietrza (powinieneś mieć gdzieś tam przycisk przy klimatyzacji, kółeczko z literką A)
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » pn gru 08, 2008 13:43

Marcin_Os , dzięki za odp. faktycznie posiadam taki przycisk tylko nie wiedziałem do czego może słuzyć.

Zawracając Wam głowę pozwole sobie zadać kolejne pytanie.
Posiadam kluczyk typu "scyzoryk", wygląda tak:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

, niestety brakuje grotu. Jest z tym dość spory porblem bo zwiedziłem aż 7 punktów w Warszawie i tylko w jednym udało się że dorobią grot, natomiast jest problem. Poinformowano mnie, że brakuje w pilocie pewnego elementu aby zamocować grot (widocznie poprzedni właściciel po ułamaniu próbował dorobić i zapodział, trudno powiedzieć). Moja serdeczna prośba do Was, jeśli ktokolwiek z Was posiada takiego pilota to czy mógłby mi powiedzieć/pokazać na zdjęciu/schemacie jakimś może byłby tak uprzejmy nawet otworzyłby swojego pilota i w ten czas porównalibyśmy na zdjęciach czego konkretnie brakuje, może można dorobić brakujący element niekoniecznie walając się po ASO gdzie wycisną ze mnie niczym z cytryny ostatnie soki.

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Koki » pn gru 08, 2008 14:27

Z tego co widzę po Twoich zdjęciach, brakuję tam metalowego elementu do którego przykręcany jest grot kluczyka. Tak to wygląda u mnie...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » czw gru 11, 2008 19:35

Proszę o podpowiedz, gdyż szykam drugiego pilota:
Czy owy pilot występował jedynie w wersji:
- E34 standard
- E34 M5
- innych modelach BMW
... ? :smile:

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Koki » pt gru 12, 2008 00:53

W innych modelach też były takie piloty, znajomy miał coś takiego w e32 z '91 roku.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » pt gru 12, 2008 22:36

Dzięki.
Poszukiwania trwają.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » pn gru 29, 2008 16:47

Witajcie Panowie,
Wszystko fajnie jak jest dobrze gorzej jak coś się psuje i tak o to szlag trafił wspomaganie i nivo. Brak płynu. Podejrzewam "gruchę" (jeśli jest to skonstruowane pododbnie jak w mercedesie?). Moje pytanie, czy coś się stanie jeśli chwilkę poganiam bez? :roll:

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Koki » wt gru 30, 2008 02:34

Sprawdż czy nie masz gdzieś wycieków, Nivo jest zasilane płynem ze wspomagania, przez całą długość auta idą stalowe przewody pod podwoziem właśnie do gruszek zlokalizowanych z tyłu za kołem na wysokości belki zawieszenia.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » wt gru 30, 2008 14:57

Dzięki.
Obadam temat po nowym roku. :grin:
Pytanie na wyrost, koszt gruszki to .. ? :roll:

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: zietas » wt gru 30, 2008 17:06

w ofercie INTER CARSU maja z FEBIEGO po 468 :shock: zeta sztuka!

ODPOWIEDZ